סיכום בנקודות

1. ז"א דאצילות הוא הפרצוף המרכזי שבא לתקן את עיקר הרצון, שהוא הנקודה האמצעית אשר באמצע ממש.
2. בחינה זו שנקראת נקבה, שהיא בחינת שליש תחתון דנה"י דא"ק, נולדה בעולם הנקודים בפעם הראשונה, אולם נשברה. סיבת השבירה היתה שלא היה לה תיקון קוים.
3. ז"א דאצילות הוא הזכר שבא לתקן את הנקבה שנשברה. היות וכך הוא מרכז התיקון של כל מה שקורה ויקרה בעולמות מעתה ועד גמר תיקון.
4. הדרך לתקן בעולם אצילות היא על ידי עיבור. תפקיד העיבור לייצר תיקון קוים גם במקום הזו"ן, במקום הנה"י, שהוא ז"ת דנקודים. שלא יצא תיקון זה בעולם הנקודים ובעולם אצילות, אנו רוצים לחדש תיקון זה כדי להמשיך במטרה של הבחירה ביתר דבקות שעליה בשום פנים ואופן לא מוותרים.
5. כדבר צדדי אבל חשוב מספר לנו בעל הסולם שבחינת הסיומים נשתנו בג' קוים. באופן הבא:
בפרצופים שלמעלה מטבור הסיום של ב' הקוים הוא בטבור, והסיום של קו אמצעי הוא בחזה. בפרצופים של למטה מטבור, הסיום של קו אמצעי הוא ביסוד, והסיום של ב' קוים, הוא בסיום רגלין.
6. לאחר שלמדנו את החשיבות הגדולה של ז"א דאצילות, אנו באים ללמוד את התהליך לעיבור שלו. ואת זה מתחילים באות פ"ד השני באור פנימי.
7. הפרצוף העליון לז"א שצריך להוליד אותו נקרא ישסו"ת, שבתהליך שלנו כרגע הוא נמצא במצב של קטנות דקומת נשמה.
8. ישסו"ת מעלה את האח"פ שלו כדי לבקש גדלות דנשמה, ויחד עם האח"פ, שהיו נפולים במקום גלגלתא ועיניים של ז"א מצד הרשימות, מעלה גם אותם לאו"א בסוד אחים בכורים.
9. ישסו"ת מקבל אור גם בשביל הגדלות שלו וגם בשביל גלגלתא ועיניים דז"א. יורד למקומו והיה אמור לעבר את ז"א , אולם אינו עושה כך.
10. היות וז"א בעולם הנקודים נולד מג' בחינות שהם נה"י דא"ק או"א, על כן לא די בהעלאת גלגלתא ועיניים, עם האח"פ דישסו"ת, כי הם רק מצד אמא. וצריך להעלות גם את הגלגלתא ועיניים מצד אבא ומצד נה"י דא"ק.
11. כיצד זה נעשה נלמד בשיעורים הבאים.