הדף היומי בתע"ס חלק י' סיכום שיעור 28 – עמודים תתקי"ט- תתק"כ
בית מדרש "הסולם"- הרב אדם סיני
אנחנו רוצים להבין איך נולד ז"א בעולם אצילות. ויש פה איזשהו סוג של תהליך. הוא בא ומספר לנו שהתהליך הזה דומה למה שקרה בז"ת דנקודים.
ז"ת דנקודים נולד ונשבר ואנחנו צריכים לחזור על התהליך הזה של לידת ז"ת דנקודים
פרצוף עליון של ז"א דאצילות נקרא פרצוף ישסו"ת שזה כמו האמא
1. א"א כמו הקב"ה
2. או"א כמו אבא
3. ישסו"ת כמו האמא
עכשיו אומר שיש שלושה שותפים ביצירת ז"א. ככה זה היה בעולם הנקודים, כך זה יהיה בעולם אצילות. מי זה היה בעולם הנקודים?
אנחנו מתחילים עם ישסו"ת. קרה איזשהו תהליך בעולם הנקודים כדי להוליד את נקודים.
אחרי שיצא פרצוף גלגלתא והיה ביטוש ואחר כך יצא ע"ב ועלה ביטוש ועלו רשימות ויצא פרצוף ס"ג כל זה יצא, יצא למעלה מטבור דא"ק, אבל צריך להוליד את הלמטה מטבור
מה קרה?
ס"ג, שנקרא אמא, שזה קומת בינה, נשמה, התפשט למטה מטבור.
התפשטות זו גרמה לכך שהיתה התכללות עם למטה מטבור וכתוצאה מכך, כשעלו הרשימות למעלה, כדי להוציא את הפרצוף הבא, הם עלו גם עם נה"י דא"ק וזה גרם להתערבות של נה"י דא"ק בלידת הפרצוף הבא. כלומר ז"ת דנקודים לא הצליחו להיוולד בלי הנה"י דא"ק האלה שהתערבו כתוצאה מנקודות דס"ג.
לכן אותו תהליך קורה פה בעולם אצילות.
מי זה בעולם אצילות כנגד נקודות דס"ג? פרצוף ישסו"ת
ישסו"ת לבד אמנם קיבל גדלות והעלה את האח"פ שלו והעלה את הגלגלתא ועיניים של זו"ן, אבל זה לא מספיק, כי הרי אמרנו שישנם ג' שותפים: הקב"ה או"א.
לא מספיק שישסו"ת יעלה את האח"פ של הזו"ן. זה חשוב. הוא עיקר הבניה של זו"ן אבל אנחנו צריכים גם את ההתערבות של הקב"ה ואבא.
עכשיו בא להסביר לנו איך א"א, הוא מעורב בלידה של ז"א.
איך הוא מעורב?
היה פה תהליך שעורר איזשהי תגובתיות. מה היה התהליך?
כשישסו"ת קיבלו גדלות של נשמה אז הם האירו למקום של נה"י דעתיק
ואז התעורר הבחינה של נה"י דעתיק ואמר צריך גדלות במדרגה. צריך גדלות במקום הזה שאני בעצם עצרתי את ההתפשטות כי עתיק מתפשט רק עד החזה דא"א מצד קו אמצעי.
אז כשרואה שישסו"ת שנמצאים מתחת אליו, קיבלו קומת נשמה, אז זה מעורר את עתיק לומר שצריך פה גדלות, ובאמת בא אור ע"ב ס"ג ומוריד את הפרסה המפרידה בין עתיק לא"א. כשהוא עצר ביסוד של עתיק שנמצא בחזה דאריך, הוא מוריד את העצירה הזו. כתוצאה מכך זה גורם לכך שגם נה"י דאריך יעלו למקום חג"ת דאריך. כשהם עולים למקום חג"ת דאריך, הם מעלים איתם גם את הגלגלתא ועיניים של הזו"ן מצד הדבקות שלו בקב"ה באריך אנפין.
שאלה – איך עתיק יודע שישסו"ת קיבל הארה?
התשובה היא שכשישסו"ת מקבל הארה, קומת נשמה, הוא מאיר מרחוק גם למקום של למטה מטבור. ואז המקום הזה של למטה מטבור מקבל הארה. אז מתעוררות הרשימות שהיו שם.
אם נסכם מה שלמדנו:
היום למדנו איך גם א"א שותף ללידת ז"א
כיצד? על ידי זה שישסו"ת מעורר את נה"י דעתיק, גורם לאור ע"ב ס"ג.
מוריד את מה שמפריד ומה שגרם לנה"י דא"א להיות למטה במקום של ו"ק ומעלה את נה"י דא"א כתוצאה מזה למקום חג"ת.
יש הרבה מה לדבר על התהליך הזה.
הרב"ש מדבר על זה, מי שרוצה להעמיק כדאי להקשיב לשיעורי העמקה בחלק י'.
מה שכדאי לזכור הוא שכשבאנו להוליד את ז"א, נה"י דאריך עלו למקום חג"ת כתוצאה מהארה של ישסו"ת. שקיבל קומת נשמה. אז מאיפה הכל מתחיל? מזה שישסו"ת קיבל קומת נשמה.